P. S. Druhá věta zněla jako Janáčkovo Mládí upravené pro hoboj, fagot a klarinet.
čtvrtek 13. ledna 2011
Koncert posluchačů JAMU 13/1/11
Ten, kdo dal dnes večer přednost koncertu posluchačů JAMU před brněnskou filharmonií, jistě nemusel litovat. Důvody jsou minimálně dva: 1) slyšel solidní výkony fagotistů Aleše Novotného a Pavla Horáka, 2) slyšel skladby v našem běžném koncertním provozu (snad až na Weberův fagotový koncert) neobvyklé. První polovina večera (již zmíněný Weber + Koncert pro fagot a smyčce Gordona Jacoba) byla vlastně jakýmsi polotovarem - sólový fagot s klavírem zvuk orchestru nenahradí, pro exhibici nástrojové techniky však taková sestava stačí. Naproti tomu po přestávce zazněla tři krátká ale pozoruhodná díl(k)a. Meditativní Trois piéces Charlese Koechlina byly vystřídány krátkým ale brilantně napsaným Scherzem u nás v podstatě neznámého současného skladatele Olega Miroschnikova. Závěr (a vrchol) večera patřil Poemě Elbrus bývalého pedagoga JAMU Františka X. Thuriho. Ti, kdo (stejně jako já) znali "posledního žijícího barokního skladatele" pouze jako recyklátora kompozičních postupů 18. století, museli být (stejně jako já) mile překvapeni. Na malé ploše čtyř přibližně dvouminutových částí se Thurimu podařilo skloubit řadu orientálních (jde přece o kavkazskou horu, že) i jiných folklórních prvků.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat