středa 20. dubna 2011
Kontrabasový recitál - JAMU - 20/4/2011
Celý velmi podařený recitál otevřela konstrukce pro sólový kontrabas od současného švýcarského skladatele J.-F. Zbindena k poctě Johanna Sebastiana Bacha. Na ni šikovně navázala Sonáta pro violu da gamba (BWV 1028) od velkého kontrapunktika. Velkým překvapením pro mě byla Sonáta 1963 Američana Franka Prota. Skladba těžící z jazzu opravdu tvůrčím způsobem a kombinující obligátní pizzicato s klasickou hrou smyčcem byla zahraná výborně nejen Svobodou Bozduganovou, ale také na klavír doprovázející Marcelou Jelínkovou. Po přestávce následovaly dvě věty z Vaňhalova Koncertu D dur - absence orchestru mi zde ani nevadila, to spíš ty nedotažené trilky; Bozduganové zřejmě spíš vyhovují poněkud "fortelnější" kusy. Jedním takovým byla skladbička Motivy pro kontrabas sólo Emila Tabakova, významného bulharského kontrabasisty a dirigenta. Kompozice založená na bordunové technice využívající flažoletových pasáží a hry levou rukou přes prázdné struny mi evokovala skotskou lidovou hudbu; to je ale asi způsobené mojí neznalostí bulharského folklóru. Závěrečná Introdukce a Tarantela pro kontrabas a klavír Carla Franchiho byla po technické stránce vrcholem recitálu a i přes pár kiksů za ním udělala výbornou tečku.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat